جستجو -مجموعه ها
جستجو - برچسب ها
Search SEO Glossary
plg_search_rsticketsprocontent
plg_search_newsfeeds
Search - K2
جستجو - دانلودها- فیلم و صوت
جستجو - محتوا
جستجو - تماس ها
جستجو - وب لینک ها
نویسنده: هادی ساوری
استاد راهنما: محمدحسین شعبانی
استاد مشاور: عباس حاجیها
مقطع: کارشناسی ارشد
سال دفاع: 1392
مکان دفاع : دانشگاه پیام نور

چکیده:

 میل جنسی یکی از امیال و غرایز مهمی است که در نهاد انسان به ودیعه گذاشته شده است و این نیاز باید همچون نیاز به غذا تأمین و برطرف شود و در صورت عدم ارضاء منطقی ممکن است بیشترین انحرافات را در سرنوشت دنیوی و اخروی انسان ایجاد کند و به‌ویژه در سنین جوانی فعال‌ترین و پرثمرترین دوران زندگی انسان را تباه سازد. هنگامی‌که ازدواج دائم برای همگان میسّر نیست و زمینه فحشاء و هرزگی در جامعه رو به فزونی است، ازدواج موقت راهکاری مناسب برای حل مشکلات جنسی جوانان و پیشگیری از فساد و مبارزه با آن است. مذاهب اسلامی به استناد قرآن کریم، سنّت نبوی (ص) و اقوال صحابه و تابعین در مشروعیت این ازدواج در عصر پیامبر تردید نکرده‌اند و تنها آنچه محل اختلاف است، استمرار یا نسخ این حکم الهی است. شیعیان و بعضی از بزرگان صحابه و تابعین بر این باورند که این حکم نسخ نشده است اما بعضی از دانشمندان اهل سنت بدون استناد به کلامی از پیامبر ادعا می‌کنند که این قانون نسخ شده است در حالی‌که اخبار فراوانی دلالت بر مخالفت عمر بن خطاب در عصر خلافتش با این حکم دارد. از این‌رو شیعه و سنّی در تشریع متعه توسط پیامبر اکرم (ص) تردیدی ندارند و دلیل معتبری بر نسخ آن توسط آن حضرت نیز وجود ندارد.

مطالب مرتبط